Whatsapp Whatsapp
Doç. Dr. Murat Sarıcı
Adres: Suadiye Mah. Bağdat Cad. No:417 D:3 Kadıköy/İstanbul

Jinekomasti

Bedensel sorunlar sadece kadınlara ait olur diye düşünenler aslında ciddi anlamda yanılıyorlar. Zira günümüzde metropol erkeği gibi bir kavram var ve de erkekler de artık kendilerine gereken özeni gösteriyorlar ve onlar da en az kadınlar kadar vücutlarında yaşanan değişimleri an be an takip ediyorlar. Nitekim erkeklerin de görünümlerine böylesine önem verdiği bir dönemde dönem dönem onlar da değişik fiziksel görünümlerine dair sorunlar yaşayabiliyor ki onlar arasında en sık rastlananı jinekomasti. Bu kavram kimilerimiz için hiçbir şey ifade etmeyebilir ya da ilk defa duyuyor olabilirler zira oldukça tıbbi ve bilimsel olan bir kavram. O yüzden kavramın ne olduğunu net bir biçimde en yalın haliyle ifade etmek gerekir ise erkeklerde göğüs büyümesi olarak adlandırmak mümkün. Kavramın bir diğer adı ise yani halk arasında yaygın kullanım biçimiyle erkek göğüsler ifadesidir.

Belirtileri ve Nedenleri

Jinekomasti erkeklerin biranda standart dışında olması gerekenden çok daha fazla biçimde tıpkı kadınlarda olduğu gibi göğüslerinin büyümesi durumudur ve son derece ciddi bir sağlık sorunudur. Bunun erkeklerin yaptığı sporla, kas çalışmaları ile de doğrudan bir alakası yoktur zira istenmeyen bir durumdur. En temel belirtisi bir anda memelerin büyümeye başlaması ve/veya göğüs kısmında hissedilen ağrıdır. Bir anda göğüs kısmında sert ve kauçuksu bir doku ortaya çıkar ki bu istenmeyen bir görüntü ortaya çıkarır.  Nedenlerine baktığımızda ise en temel neden hormonsal problemler ve dengesizliktir. Bunun dışında aşırı kilolu olma hali, ergenlik dönemi yaşanan sorunlar, kullanılan kimi ilaçların yan etkileri, yaşlanmaya bağlı görünen problemler, nadiren görünen genetik sorunlar, böbrek yetmezliği gibi hastalıklara bağlı ortaya çıkan durumlar, testislerde yaşanan iltihaplanma gibi olgular bu probleme yol açabilmektedir. Ama tam nedenini gidilen doktor söylemektedir.

Uygulama Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Böylesi yaşanan bir sorunda gidilen uzman göğüs bölgesini detaylı olarak inceledikten sonra duruma göre değişik uygulamalar yapabilir. Yani hormona bağlı bir problem ise ilaç tedavisi ile bu  sorun giderilebilir. Ergenlik dönemine dair ise kişinin bu dönemde bedensel gelişimi devam ettiği için olaya müdahale edilmez. Ama kimi zaman da fazla meme dokusunu çıkarabilme adına ameliyat yapılabilir. Burada önemli olan nedeninin ne olduğunun belirlenmesi ve ona göre kararın verilmesidir