Whatsapp Whatsapp
Doç. Dr. Murat Sarıcı
Adres: Suadiye Mah. Bağdat Cad. No:417 D:3 Kadıköy/İstanbul

PRP

PRP’nin açılımı Platelet Rich Plasma’dır. Pıhtı hücresi ve trombosit tarafından zenginleştirilmiş olup bir plazma uygulaması olarak bilinmektedir. Cilt gençleştirme yöntemlerinden biri olup pek çok kişi tarafından tercih edilmektedir. Daha yeni sayılan bir yöntemdir. Bu yöntemde kişinin kendi kanı ile hastalıklarını tedavi etmek amaçlanmaktadır. Yani ilaç yine kişinin kendinde bulunmaktadır. Saç dökülmesinde, cilt gençleştirmede ve ağrı tedavisinde kullanılmaktadır. Ortopedik hastalıkların tedavisinde de kullanımı vardır.

PRP yönteminde öncelikle kişinin vücudundan kan alınır. Daha sonra alınan kan plazmasından ayrılır. Ve Vücuda enjeksiyon yardımı ile tekrar verilir. Bu tedavi yara izlerinin yok edilmesi, çatlakların giderilmesi gibi işlemler içinde kullanılmaktadır. Bu yöntemle vücuda yabancı madde verilmeden doğal bir yöntem ile tedavi yapılır.

PRP’nin diyabet hastalarının yaralarına etkisi

PRP yukarıda da bahsedildiği gibi birçok hastalığa tedavi imkânı sağlamaktadır. Bilindiği üzere diyabet hastalarının vücutlarındaki yaralar çok geç zamanda iyileşmektedir. Bu hastaların bacaklarında oluşan yaraları tedavi etmede de PRP yöntemi kullanılır. Aynı zamanda varise bağlı bacak yaralarında, tendon yaralanmalarında, implantlarda da kullanılmaktadır. Bu yöntemin 3-4 seanslık uygulamaları ile vücuda gençleşmede sağlanır. Kırışıklıklar yok edilir. Deriye parlaklık kazandırılır. Saç dökülmeleri önlenir. Saç dökülmeleri her ne kadar herkeste problem olarak görülse de günlük 100-150 tel saçın dökülmesi normal karşılanmaktadır.  Fazlası ise bu yöntemle tedavi edilebilmektedir. Daha çok genetik saç dökülmelerinde etkilidir. Bu saç tedavisinde hastanın kanından yaklaşık 10 cc kadar alınır. Hastadan alınan kan beyaz ve kırmızı kan olarak birbirinden ayrılır. Kırmızı kan kişiye tekrar enjeksiyon yöntemi ile verilir. Uygulama temelde doku yenilenmesi üzerine çalışır. Bu uygulama saçlar için yaklaşık olarak 3-4 ay kadar sürmektedir. Hastaya 15 gün aralıklarla yarım saatlik tedavi uygulanır. En önemlisi ise hasta uygulama esnasında acı hissetmez.